22 Ağustos 2018 Çarşamba

Hiç Bir Şey Yapamama Çelişkisi

Yazar Tarih 22 Ağustos 2018 Çarşamba



Okuduğumu hızlı bir şekilde okudum. Öyle olması gerekiyordu ve öyle oldu. Karışanlar oldu. Karışmamalari lazımdi. Ama oldu. Sonra beni tanıdılar. Tanıdıktan sonra pişman oldu. Sonra herkes pişman oldu. Zaten beni tanıyan hep pişman oldu.

Ne yapacağımı bilmediğim zamanlarda en iyi yaptığım şeyi yapıyorum. Hiç bir şey yapmıyorum. İşime öyle geliyor çünkü insan işine geldiği gibi yaşar. Çünkü hiç bir şey yapmadığını düşünürken aslında çok şey yaptığının farkında değilsindir. İnsan durgun olduğu zaman düşünür. Düşündüğü şeyleri bir daha düşünür ve kafasında tonlarca tasarı ve proje yığınları oluşur. Az bir şey daha hiç bir şey yapmama zamanı varsa onları elemeye başlar ve içlerinde en beğendiği şeyi uygulamaya geçirir. Ne bileyim ben öyle yapıyorum genelde. Uzunca bir hiç birşey yapmamanın ardından çok güzel şeyler yapmak ve yaptığın şeyin ne olduğunu da bilmemek.

En bilinmedik yollardan yürürsün saatlerce. Aslında daha önce yürüdüğün yollardır ama bilemezsin. İşine öyle gelir çünkü. İnsan işine geldiği gibi yaşar. Eğer işine hiç bir şey yapmamak geliyorsa hiç bir şey yapmaz. Eğer yürümek istiyorsa yürür. Bilmeden ve hiç bir şey yapmadan da yürür insan. Kendini kandırdığı gibi. Evet insan bunu da yapar. Kendini kandırır en olmadık yerlerde. Sonra kabulleniş başlar. Hayata başladığın an gibi ve sıfırdan başlamış gibi hisseder. Ama sadece kendini kandırır ve hiç bir zaman sıfırdan başlanmaz hayata. Sadece bilmez. Yaşanmış yaşanmıştır ama insan bilmez ne yaşadığını. Ama en son hiç bir şey yapmadan oturduğu yerde ayağa kalkmayı bekler. Ayağa kalktığı an son anıdır. İnsan bilmez ama bekler. Sonunun nasıl olacağını bilmez ama bekler. Beklemekte bir eylemdir hiç bir şey yapmamak gibi. Sonra hiç bir şey yapmadan yürür yolda ve sonunu bekler. Son geldiği zaman bir nokta her şeyi özetler...

Sadece iki nokta daha lazımdır devam için. O da yazarın kendi elindedir. Yazar da hiç bir şey yapmadan yürüyen cinsten. Yürürken sonu bekler ama her şey onun elindedir.

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu da ziyaret ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil